marjan.hr

PLOVI I LOVI

POLIRANJE

 

PALUBE I INOX OGRADE

Nakon servisa motora, svih palubnih popravaka i danog intoka vrijeme je za poliranje. Poliranje se ne radi za svaki brod jednako pa je bitno utvrditi stanje boje i gelcoat-a prije odabiranja paste, voska ili drugih sredstava za poliranje. Poliranje broda radimo da bi gelcoat dobio sjaj i kako bi otklonili neke friževe ili manja oštecenja, a poliranje voskom nam služi da odbija razne necistoce i kamenac.

Prije poliranja bitno je završiti sve prljave poslove kao što su npr. brušenje i nanošenje intonka, te pripremiti brod prije samog poliranja. U pripremu spada pranje cijelog broda. Neki ce reci da to nije potrebno, no ja smatram da je itekako bitno. Naime, ako krenete polirati prljav brod ne cete znati kojim dijelovima posvetiti više pozornosti tijekom samog poliranja.

Kod novijih brodova, sa ne oštecenim i ne požmarenim gelcout-om (delkotom) poliranje se radi voskom, koji služi samo da se kapi i prljavština ne hvataju za novi gelcout. Tako da nove brodove koji se još sjaje nakon pranja, nije potrebno polirati pastama vecih granulacija, nego samo zaštititi poliranjem voskom sa tvrdom spužvom na polirki, te polirati na otprilike dvije tisuce okretaja.

Okretaji su kod poliranja vrlo bitni, jer kod povišenog broja okretaja dolazi do pregrijavanja gelcout-a, pa nam ostaju žuto-narancasti tragovi paljevine. Stoga, ako polirate pri vecem broju okretaja trebate biti jako oprezni. Kod brodova kojima je gelcout vec malo požmaren koristimo paste vecih i srednjih granulacija i spužve srednje tvrdoce.

Nakon što smo oprali brod slijedi nam poliranje. Polira se tako da na polirku stavite spužvu za poliranje, te na spužvu stavite pastu i nanesete to po malom dijelu površine koju želimo ispolirati. Upalite polirku na nekih 3 000 okretaja i polirate ravnomjerno po cijelom dijelu površine, bez suvišnog zadržavanja na jednom mjestu.

Nakon toga slijedi laštenje koje izvodimo na nacin da na polirku stavimo tzv. janjecu krpu i povecamo broj okretaja na jedno 3500 – 4000, te ponovo predemo po površini koju smo upravo ispolirali. Nastale oblacke, koji se mogu primijetiti kad pogledate na površinu iz kosa, možete ukloniti pamucnom krpom.

Nakon što ste ispolirali bokove i kokpit broda, potrebno je ispolirati i inox dijelove na bodu.

To možete napraviti sa istom pastom kojom ste polirali bokove (ako je bila vece granulacije), na nacin da na spužvi nanesete pastu i rukom cvrsto trljate inox, nakon toga pamucnom krpicom ulaštite isplolirani i inox je gotov. Inox je potrebno ispolirati jer se tako lako skida ruzina i necistoce, a poslije ga je potrebno samo malo preci sredstvom za pranje stakla i cistom pamucnom krpom.

 

Ažurirano 10. siječnja 2015 — 14:04

Autor

marjan

Sportsko Nauticka Ribolovna Udruga Marjan Split je neprofitabilna udruga građana udruženih sa ciljem promicanja nautike i ribolova, kroz sport i rekreaciju. Osnovana 30.10.1980g. kao društvo tj.S.N.R.D.Marjan. Upis u Hrvatski registar je izvršen dana 18 rujna 1998g. pod registarskim brojem 17000328.
S.N.R.U. Marjan © 2015 Frontier Theme