Sidriti u lukama i Lučicama se ponekad moramo sidriti. sa zidanim pristanima prisiljeni smo jer su ljeti pretrpane pa nema dovoljno slobodnih vezova. Na takvo sidrenje gledamo kao na nužnost. Nema dovoljno prostora da ispustimo onoliko sidrenjak koliko je to potrebno, ai dno je rijetko kada prikladno za sidrenje: najčešće je to debeli sloj mekanog mulja. u luci Kada smo pronašli slobodno mjesto gdje se pristanu možemo privuci krmom, sidro spuštamo dvije do tri dužine plovila ispred tog mjesta. Valja voditi računa da to ne ucinimo preko nečijeg sidrenjak. Nakon toga krmom prilazimo pristanu iznoseći krmenu užad radi priveza. I pri sidrenju u luci valja nastojati da je sidro ukopano. Za jakog vjetra, pogotovu s jedrilicom, cesto nam nece uspjeti da se nakon obaranja sidra približimo plovidbom u krmu onom dijelu pristana kojeg smo odabrali ili koji je još slobodan. U takvom slučaju možemo postupiti obrnuto. Najprije pramcem dodemo do pristana i na obalnu bitvu nametnemo dovoljno dugacko pramcano uže (ili iskrcamo jednog člana posade s pramčanom užetom u ruci) pa tek zatim ispuštajuci pramčani konop otplovimo do mjesta gdje cemo oboriti sidro. Nakon toga pravlacimo se k pristanu uz pomoc na obali ostavljenog konopa istodobno ispuštajuci sidrenjak.
Jednostavnije je i pouzdanije ako ima dovoljno mjesta da se bokom vežemo uz pristan. Kada je mirno vrijeme za privez ce nam biti dovoljno pramcano i krmeno uže ali ako je vjetar ili jaka bibavica iznijet cemo pramčanom i krmenu uzdu. Na taj nacin ne samo da cemo sprijeciti da nam plovilo ‘šece’ duž pristana vec ce pramac i krma prestati se udaljavaju od obale i naglo vracaju udarajući u pristan. Izmedu plovila i pristana stavit cemo bokobrane koji i za najmanje plovilo ne bi smjeli imati manji promjer od 15 cm. Ponekad dodjemo iu priliku da bokom pristanemo uz neko drugo plovilo, vezano uz pristan. Tada nije dovoljno vezati se samo za bitve plovila uz koje smo pristali vec moramo i svoju užad za privez iznijeti na obalu. Nije pomorski pouzdati se u tude bitve, užad ili sidrenje! Izuzetak od ovoga pravila je samo slucaj ako se vežete za brod znatno veći od vašeg. Kod priveza na obalu, slicno kao kod sidrenja, valja užad tako namjestiti da ne budu zategnuta toliko da ne budu u prilici iskoristiti svoju opružnost (ai malo više od toga). Cilj nam mora biti da plovilo zadržimo na mjestu a ne da ga ‘objesimo’ na privez. Malo ‘šetnje’ ne samo da je dozvoljeno vec je i potrebno kako bismo smanjili pritisak na bitve i užad. Isto pravilo moramo primijeniti i kada plovilo vežemo u cetverovez,
Ovako izgleda kako sidro se ukopava